måndag 7 september 2009

nyvaken


tröja (top shop), byxor (Kik Kid)

Jag snor en tanke från Cecilia Blankens blogg. Hon skriver att hon trodde hon skulle bli en förälder som inte bryr sig om färger, en som klär sitt barn helt könsneutralt. Men så finner hon sig själv köpandes hyfsat neutralt färgade kläder, men ofta med någon detalj som signalerar flicka.
Så klär jag ofta Sally. Ett tag var uniformen grön, med rosa scarfes.
De senaste veckorna har dock rosa seglat upp från accentfärg till grundfärg. Jag har inte bestämt mig helt, men troligtvis är det inget problem.

2 kommentarer:

  1. cecilia blankens könsneutral, my ass! men som vi vet så kanske inte det största problemet ligger i färgerna, utan hur vi behandlas. och jag tror du är rätt bra på den biten!

    SvaraRadera
  2. Va! Jag som trodde att färgerna betydde allt. Aldrig kan det få vara enkelt här i livet.

    SvaraRadera